Bel gratis 085 – 330 10 14
Uw glaszetter is nu bereikbaar
Ervaar onze goede service en kwaliteit
9,3
Uw glaszetter is nu bereikbaar

Garantie met betrekking tot glas

We zijn graag vooraf helder en transparant

Er is nogal wat verwarring met betrekking tot het geven van garantie op dubbel glas. Wie is er verantwoordelijk en wat valt er wel of niet onder de garantie. Glasbreuk Herstel® is helder en voorkomt discussie.

Levenslange Glasbreuk Herstel® Garantie*
*Uniek concept, deze garantie is op het glas én op de montage!

  • Helder en transparant vooraf

Garantie op glas

Glasbreuk Herstel® is helder en voorkomt discussie.

Verzekerings icon

Levenslang Glasbreuk Herstel® Garantie (Uniek: op Glas & Montage!)

Op floatglas, samengesteld isolerend dubbelglas en HR-glas-soorten, wordt op verticaal geplaatste eenheden door de producent 10 jaar fabrieksgarantie gegeven en Glasbreuk Herstel® vult deze aan tot levenslange garantie. Deze garantie geldt uitsluitend op het dicht zijn van de eenheid, zodat er geen vermindering van doorzicht zal ontstaan door condensvorming in de spouw. Ook zullen er geen stofdeeltjes of afdrukken op het glas aan de spouwzijde aanwezig zijn.

Let op: Er wordt een afwijkende garantie (5 jaar) gegeven op floatglas samengestelde elementen waarvan een of meer bladen samengesteld zijn met figuurglas, draadglas, brandwerend glas, zonwerend glas en eenheden waar in de spouw zaken zijn aangebracht als kruisroeden, screenline, glas-in-lood, dan wel andere vormen van eenheden zijn gemonteerd.

Voorwaarden: De garantiehouder is verplicht de garantieclaim binnen 30 dagen na constatering van het gebrek bekend te maken bij Glasbreuk Herstel®. Hierbij dient de garantiehouder overleg van factuur aan te tonen. Glasbreuk Herstel® zal vervolgens inspectie doen naar de oorzaak van de uitgebrachte garantieclaim. Indien de oorzaak van de garantieclaim terecht is gemeld en dat geen van de uitsluitingen de oorzaak zijn van de garantieclaim dan worden er geen inspectiekosten in rekening gebracht. In alle overige gevallen zullen de kosten van de inspectie wel in rekening gebracht worden door Glasbreuk Herstel®.

Verzekerings icon

Fabrieksgarantie 10 jaar (standaard)

Er is nogal wat verwarring met betrekking tot het geven van garantie op glas. Wie is er verantwoordelijk en wat valt er wel of niet onder de garantie. Glasbreuk Herstel® is helder en voorkomt discussie.

In het algemeen geeft een fabrikant tien jaar garantie op isolerend dubbelglas en HR++ beglazing. Deze garantie geldt uitsluitend voor het volledig dicht zijn van de eenheid. Dit betekent dat het doorzicht niet wordt verminderd door inwendige aanslag, condensatie, stof of aantasting van de coating tussen de glasbladen. Aan deze garantie is een aantal voorwaarden verbonden. Naast de voorwaarden met betrekking tot de plaatsing en de samenstelling van de beglazing, wordt ook de verplichting van goed onderhoud door de eigenaar genoemd. Wanneer zich een defect voordoet binnen de garantieperiode, zal gekeken moeten worden waardoor het defect is ontstaan.

  1. Een productiefout,
  2. Een plaatsingsfout
  3. Onvoldoende onderhoud
Verzekerings icon

Productiefout

Wanneer het om een productiefout gaat die onder de garantievoorwaarden van de beglazing valt, zal de fabrikant een nieuwe ruit leveren aan de glaszetter of het montagebedrijf inclusief een vaste vergoeding voor de herplaatsingkosten. Dit is ook vooraf aangegeven in de garantievoorwaarden. In veel gevallen is deze vergoeding niet kostendekkend. De extra kosten voor het vervangen van de beglazing door de glaszetter of het montagebedrijf komen voor uw rekening. Belangrijk is wel dat dit van tevoren is vastgelegd in de overeenkomst en/of garantiebepalingen.

Verzekerings icon

Plaatsingsfout

Als degene die de beglazing heeft geplaatst een fout heeft gemaakt waardoor de beglazing binnen tien jaar kapot gaat, is diegene volledig aansprakelijk. Zowel de vervangende beglazing als het plaatsen daarvan komen dan voor zijn rekening.

Verzekerings icon

Klachtenafhandeling

Wat te doen bij een klacht?

U dient altijd het garantiebewijs en de gegevens te bewaren van de glaszetter of het montagebedrijf van de beglazing. Mocht uw beglazing binnen de garantietermijn een defect vertonen, dan kunnen zij voor u nagaan of uw klacht binnen de garantie van de fabrikant valt. In het algemeen staat op de afstandhouder tussen de glasbladen de productnaam en productiedatum van de beglazing.

Zo weet u van welke fabrikant de beglazing is en wanneer de beglazing geproduceerd is. Maak vooraf duidelijke afspraken over de eventuele kosten voor het vervangen van de beglazing. Zo komt u niet voor verrassingen te staan. Ook defecten die binnen de garantie vallen, brengen immers kosten met zich mee.

Glasadvies, helder en altijd dichtbij!

Glasbreuk Herstel® vindt helder advies belangrijk, zodat u vooraf weet waar u aan toe bent. We delen daarom heel veel kennis en informatie over glas op onze website. Mocht u nog extra of specifiek advies nodig hebben, u altijd kunt vertrouwen op ons specialisme met betrekking tot glas.

Makkelijk en snel contact via het formulier

Wij reageren tijdens kantooruren altijd binnen 2 werkdagen inhoudelijk op uw aanvraag. Lekker snel daar houden wij ook van.

Onze kennisbank

Bent u opzoek naar iets specifieks, doorzoek onze website.